Sporten en bewegen met en na kankerSporten tijdens en na kanker

Trainen tijdens de behandeling tegen kanker, maar ook bij vermoeidheid na kanker.

Vanuit deskundigheid met bezieling.

Geen wachttijden, patiëntvriendelijk, multidisciplinaire aanpak met focus op welZIJN van de gehele mens, evidence based therapie, zeer goede behandelresultaten.

Patiënten komen uit heel Nederland en België.

 

Moeheid na kanker

SevenDees heeft een visie dat lichaam en geest één zijn en een complexe wisselwerking op elkaar uitoefenen.

SevenDees helpt u weer bewegen na kanker.

Hierbij spelen de volgende factoren een belangrijke rol:

  • Sport en bewegen
  • Ademhaling
  • Ontspanning
  • Psychische begeleiding
  • Voeding
  • Lichamelijke verzorging

 

Wat biedt SevenDees Energy:

Een geïntergreerde aanpak op één plek, waarbij wij gebruik maken van diverse inzichten, in meetapparatuur (deels zelfontwikkeld), sportapparatuur, beweging- en ontspanningsoefeningen, lichaamsbehandelingen, persoonlijke mentale en fysieke begeleiding, voedingsmiddelen en voedingssupplementen (vitaminen en mineralen).

 

Mogelijke doelen:

Conditie opbouwen / Duurconditie/Duurkracht
Het lichaam weer sterker =spierkracht en soepeler =leniger maken
Verbeteren van de mobiliteit
Door lichamelijke inspanning geestelijk tot rust /ontspanning te komen
Het verbeteren van het herstelmechanisme, waardoor er een betere afvoer van afvalstoffen plaatsvindt

Sporten / bewegen gebeurd onder begeleiding, gebaseerd op de nieuwste inzichten.

Door middel van individuele begeleiding wordt er gekeken naar uw mogelijkheden en eventuele beperkingen.

De diagnose kanker is zeer ingrijpend. Zeker als het uzelf betreft, maar ook als het iemand is vanuit uw omgeving. Je leven staat dan helemaal op z’n kop en begeef je je in een rollercoaster en alles wordt in het werk gesteld van en op het overleven.

 

Uit een Brits onderzoek blijkt dat:

Regelmatige sportbeoefening kan kanker helpen voorkomen en het genezingsproces versnellen, zeggen Britse onderzoekers.
Volgens het onderzoek dat vijftien eerdere studies analyseerde, vermindert regelmatige fysieke activiteit (op het werk of tijdens de vrije tijd) het risico op darm- en colonkanker met 40 tot 50%, op borstkanker met 30%, vooral bij postmenopauzale vrouwen, en op longkanker met gemiddeld 40%. Fysieke activiteit wordt beschreven als een minimum van 30 minuten aan matige intensiteit gedurende drie of meer dagen per week, en dit tijdens het ganse leven.
Anderzijds zou fysieke activiteit volgens de onderzoekers ook de levenskwaliteit van patiënten met leukemie, borst-, prostaat- en darmkanker significant verbeteren. Ze zouden minder last hebben van de bijwerkingen van chemotherapie en radiotherapie.


Delen
Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Pin on Pinterest0Share on Google+0